Uitbundige Bunders, De Wijkraad Presenteert!

Hoe presenteren we ons jaarverslag aan de bewoners van onze wijk? Hoe brengen we voor het voetlicht wat we zoal doen? Na wat brainstormen werd het idee geboren een openbare inloopavond te houden. Onder de naam ’Uitbundige Bunders’ werd die op 12 mei jongstleden in de accommodatie van Natuurtuin ’t Bundertje gehouden. En dat werd een succes. De opkomst was geweldig, we kwamen stoelen te kort!!

Aan de hand van een PowerPoint-presentatie presenteerde secretaris Suzan Vos ons Jaarverslag 2021. Ook was er ruimte om vragen te stellen.
Om de avond een afwisselend karakter te geven, hadden we ook aan anderen uit onze wijk de kans geboden te laten zien wat ze doen. Christ Raaijmakers, lid van Werkgroep Spoordijk, vertelde over het werk op de Spoordijk en zijn prachtige foto’s ontlokten menig ahh en ohh.
Daniëlle Walraven gaf inkijk in het werk in en om Natuurtuin ’t Bundertje.

De algemene conclusie is dat het een leuke avond was met een positieve stemming. De Wijkraad heeft zich goed kunnen presenteren. De ‘groene’ bijdragen van Christ en Daniëlle zijn bij het publiek goed in de smaak gevallen. Informatie, betrokkenheid van bewoners en het nuttige met het aangename kwam heel goed tot zijn recht.
Een van de bewoners verwoordde het zo: ‘ Een gezellige avond. Voelde me vrij om vragen te stellen. Fijn om op informele manier met wijkraad en gemeente in gesprek te zijn. Informatief en nuttig.’
Voorzitter van de Wijkraad, Janny Engelmoer zei: ‘Wij van de wijkraad vonden het een groot succes. Een goede opkomst, prettige sfeer, hapje en drankje viel in de smaak. Wijkraad heeft goed laten zien dat we nuttig zijn, toegevoegde waarde hebben en dat we ook een leuke club zijn die bestaat uit betrokken en actieve vrijwilligers die zich inzetten voor De Bunders.’

Kortom : Voor herhaling vatbaar.