Inzet voor een schone leefomgeving

De gemeente Meierijstad organiseert de campagne “Samen houden wij Meierijstad schoon!”. Tijdens deze campagne, die nog tot het eind van dit jaar duurt, worden inwoners gevraagd om hun steentje bij te dragen in het voorkomen én opruimen van zwerfafval. Deze campagne komt voort uit de landelijke campagne van Rijkswaterstaat: “Zwerfafval, natuurlijk raap je ook iets op!”.

Om deze campagne binnen Meierijstad extra kracht bij te zetten worden er posters en digitale uitingen ontwikkelt waarop onze eigen inwoners en ondernemers model staan. Herkenbaarheid is namelijk van groot belang in het aansporen van de inwoners. Het schoonhouden van de buurt is namelijk een verantwoordelijkheid van ons allemaal.

Oproep om mee te werken
Wijkraad De Bunders kreeg een oproep binnen, dat de gemeente voor deze campagne opzoek was naar betrokken inwoners die anderen willen inspireren de buurt een stukje schoner te houden. De vraag was of leden van onze wijkraad model wilden staan. Aangezien de wijkraad een voorstander is van een schone leefomgeving, gaven wij graag gehoor aan deze oproep om een steentje bij te dragen. Zo fungeerden wijkraadleden Suzan Vos en Chris Croes als volleerde fotomodellen.

Dat zo’n campagne hard nodig is, toont de laatste foto: een collage van het afval dat we tijdens de shoot in het Bunderspark aantroffen.